Tuesday 4 June 2013

Noah's 115th egg (still dirty) / Noahs 115nde æg (stadig beskidt)

behind
the super

                   well, I meant to go washing today.
                   Yesterday I did the same but never
                   got that far. I guess the Universe
                   wants me to stay smelly or stay in.
                   Whatever the reason, a man in a tractor
                   got rammed by the train and now
                   all traffic is down. Tomorrow,
                   tomorrow, there's always tomorrow,
                   and I still have plenty of incense, patchouli
                   and fragrant oils.

I kick up
the Blues

                   In stead I phone the doctor for some
                   sleeping pills and painkillers. I haven't
                   slept for a week except for the odd
                   hour or so filled with exhausting dreams
                   about not being able to get the crushed
                   fenugreek seeds that I want.
                   Something to think about. If I had the
                   energy.

in a patch
of clover

                   bright nights
                   (for as long it lasts)
                   Cronos eats another one
                   of my darlings







bag
super
markedet

                   jeg havde planer om, at tage på
                   vaskeri i dag. Det havde jeg også
                   i går, men kom ikke så langt. Måske
                   synes universet, at jeg skal blive
                   ved med at lugte eller forblive hjemme.
                   Uanset grunden torpederede toget
                   en mand i en traktor og al trafik er
                   indstillet. I morgen er der atter en dag;
                   der er altid i morgen, og jeg har masser
                   af røgelse, patchouli og æteriske
                   olier.

sparker jeg
til melankoliens
blå fugl

                   i stedet bestiller jeg sovepiller og
                   smertestillere hos lægen. Jeg har
                   næsten ikke sovet i en uge bortset
                   fra en times tid indimellem, med udmattende
                   drømme om ikke at kunne få fat i
                   de knuste bukkehornsfrø, jeg ville
                   have.
                   Noget af tænke over; hvis jeg havde
                   energien.

i en
kløverplet

                   lyse nætter
                  (sålænge det varer)
                   Kronos spiser endnu een
                   af mine yndlinge






No comments:

Post a Comment