Wednesday 4 January 2012

An insomiac gets up early / en søvnløs står tidligt op - bilingual fragments

...

i did walk on water then, when I was a waterstrider. now I'm mostly a man with sore feet.


jeg gik faktisk på vandet dengang, da jeg var en vandløber. nu er jeg mestendels et menneske med ømme fødder.



the knower, the known and the process of knowing. when they come to one they're unknown while nothing but knowledge – who would have known?



den erkendende, det erkendte og erkendelsesprocessen. når de bliver eet er de u-erkendte selvom de ikke er andet end viden – hvem kunne vide det?



between the big sleep and the great insomnia i swim for the island of decent naps.



mellem den store søvn og den umådelige søvnløshed svømmer jeg mod øen med de gode middagslure.



the storm makes the satellite dish sway and the kitchy movie from -43 makes arty jumps. i have no doubt the Germans are the bad guys. their weird th-sounds give them away.


stormen får parabolen til at svinge og den kitchede film fra -43 laver kunst-agtige hop. jeg er ikke i tvivl om, at tyskerne er ”the bad guys”. deres underlige th-lyde afslører dem.


(still not victors all the Victors of the world grumble.)


insomnia is enough to make you sleepless. so is the rising prices on coffee. it might get too expensive to stay awake.


insomni er nok til at gøre én søvnløs. det samme er de de stigende priser på kaffe. det kan blive for dyrt at holde sig vågen.



No comments:

Post a Comment