Thursday 27 October 2011

Note from an exile - aqua frizzante. Haibun


Cold. I put on two pair of socks rather than turn on the heat. Too expensive. The electric heaters eat a lot power and the firewood hasn't arrived yet. I pick up on the distant sirens of an ambulance. Well, I guess it's an ambulance as I can't see the road from here … or any road for that matter. Assume it's for the mixed nursing home some two hundred meters from here, and a hundred from the church. I crush a couple of pain killers with a spoon and pour the powder in a glass which I fill with aqua frizzante. Somehow I prefer that. Could buy effervescent tablets but I'm too lazy these days to go the pharmacy (another town). And leaf by leaf my view to the church is restored to its winter-edition.


back and forth between nothings in a state of flesh with a name


---

Koldt. Jeg tager to par sokker på i stedet for at tænde for varmen. For dyrt. De elektriske radiatorer æder for meget strøm og brændet er kommet endnu. Jeg opfanger sirenen fra en fjern ambulance. Jeg gætter på, at det er en ambulance; jeg kan ikke se vejen herfra ... eller nogen vej i det hele taget. Jeg antager, at den er til den blandede institution, der ligger et par hundrede meter herfra og hundrede meter fra kirken. Jeg knuser et par Kodimagnyl med en ske og hælder pulveret i et glas, som jeg igen fylder med aqua frizzante. Af en eller anden grund er det sådan, jeg foretrækker det. Kunne købe brusetabletter, men gider ikke tage til apoteket (en anden by). Blad efter blad bliver min udsigt til kirken ført tilbage til sin vinterudgave.


frem og tilbage mellem intetheder i en tilstand af kød med et navn


No comments:

Post a Comment